-
توضیح
دوشنبه 2 مردادماه سال 1385 16:47
در صورت مواجه شدن با مشکل یا کم توضیح دادن من در جایی یا اشتباه نوشتن من خواشمندم که به من اطاع دهید
-
درس ۶ : استفاده از Sprite ها
دوشنبه 2 مردادماه سال 1385 16:19
فایلهای استفاده شده : source code pic استفاده از Sprite ها : Sprite در حقیقت یک فایل عکس است که در ان چندین عکس موجود است مثلا در یک بازی ساده که از 25 عکس استفاده می شود 2 راه وجود دارد یکی این که 25 فایل مجزا داشته باشیم و دیگر این که 1 فایل بزرگ شامل همه این 25 عکس راه حل دوم بهتر است //The surfaces SDL_Surface...
-
درس 5: Color Keying
دوشنبه 2 مردادماه سال 1385 16:15
فایل های استفاده شده : source code adamak background درس 5: Color Keying (حذف کردن رنگهای مشخص در هنگام چسباندن) ساختار SDL_Surface دارای عضوی به نام color key است Color key رنگ مشخصی است که ما در هنگام چسباندن نمی خواهیم حضور یابد فرض کنید می خواهید این ادمک را به این پس زمینه بچسبانید ولی شما نمی خواهید اون رنگ ابی...
-
درس 4 : برنامه های مبتنی بر رویداد ( حادثه )
دوشنبه 2 مردادماه سال 1385 16:07
فایلهای استفاده شده : source code عکس درس 4 : برنامه های مبتنی بر رویداد ( حادثه ) یک رویداد اتفاقی است که رخ می دهد مثل فشار دادن دکمه p صفحه کلید تکان دادن Mouse تغییر اندازه پنجره برنامه کلیک کردن بر روی دکمه X یا ضربدر پنجره و ... در این درس یاد می گیرید که چگونه رخداد یک رزیداد را بررسی کنید و مثال ما همان زدن X...
-
درس ۳ : نصب کتابخانه های الحاقی برروی SDL
دوشنبه 2 مردادماه سال 1385 01:18
نصب کتابخانه های الحاقی برروی SDL : اولین کار رفتن به این صفحه و دانلود SDL_Image که یکی از کتابخانه های الحاقی هست است this page فایل ZIP را باز کنید سپس پوشه درون ان را باز کنید در این پوشه دو پوشه وجود دارد فایلها ی lib را به پوشه Lib ویژال C++ خود کپی کنید مثلا در C:Program FilesMicrosoft Visual StudioVC98Lib سپس...
-
کار با CD-Rom
شنبه 31 تیرماه سال 1385 23:38
به نام خالق نًفًسهام کار با CD-Rom : شما در این درس با ساختارهای : SDL_CDStatus SDL_CD SDL_CDtrack و توابع : SDL_CDNumDrives SDL_CDName SDL_CDOpen SDL_CDPlay SDL_CDPlayTracks SDL_CDPause SDL_CDResume SDL_CDStop اشنا می شوید. SDL حتی توانایی پشتیبانی از سیستم های با 32 درایو CD-Rom را دارد قبل ازفراخوانی باید CD-Rom را...
-
درس ۲ کار با CD-Rom
پنجشنبه 29 تیرماه سال 1385 18:59
در این درس کار با CD-Rom را یاد میگیرید طبعا در همه سیستم عاملها... رو کاغذ نوشتم باید تایپش کنم!!!
-
درس 1
سهشنبه 27 تیرماه سال 1385 21:27
به نام خداوند (تنها جاویدان) فایل های استفاده شده Message BackGround Source Code شروع کار با SDL : اولین کاری که باید انجام بدهیم فراخوانی کردن کتابخانه SDL است که بوسیله دستور #include (وهمچنین برای این درس) انجام میشودقبل از هر چیز نکته1: در مورد قوانین نحوی توابع و ساختارهای SDL بگویم که معمولا همه انها با SDL_...
-
Visual C++ .Net
سهشنبه 27 تیرماه سال 1385 21:20
اولین کاری که باید انجام بدین دانلود کردن فایل های اجرایی و هدر SDL است. میتوانید از این صفحه دانلود کنید تا پایین صفحه Scroll کنید This فایل ZIP را باز کنید سپس پوشه درون ان را باز کنید در این پوشه سه پوشه وجود دارد فایلهای SDL.libوSDLmain.libرا از پوشه Libبه پوشه LibویژالC++خود کپی کنید مثلا در C:Program...
-
Visual C++ 6
سهشنبه 27 تیرماه سال 1385 20:54
اولین کاری که باید انجام بدین دانلود کردن فایل های اجرایی و هدر SDL است. میتوانید از این صفحه دانلود کنید تا پایین صفحه Scroll کنید This فایل ZIP را باز کنید سپس پوشه درون ان را باز کنید در این پوشه سه پوشه وجود دارد فایلهای SDL.libوSDLmain.libرا از پوشه Libبه پوشه LibویژالC++خود کپی کنید مثلا در C:Program...
-
Eclipse &G++ l
سهشنبه 27 تیرماه سال 1385 13:17
نصب SDLروی Eclipse : اولین کاری که باید انجام بدین دانلود کردن فایل های اجرایی و هدر SDL است. میتوانید از این صفحه دانلود کنید تا پایین صفحه Scroll کنید حالا RPM را اجرا کنید و بگزارید نصب شود حالا یک Managed Project بسازید سپس به Project>Properties بروید سپس به قسمت C/C++ Build بروید و Libraries را انتخاب کنید روی...
-
KDevelop
سهشنبه 27 تیرماه سال 1385 12:43
نصب SDLروی KDevelop : اولین کاری که باید انجام بدین دانلود کردن فایل های اجرایی و هدر SDL است. میتوانید از این صفحه دانلود کنید تا پایین صفحه Scroll کنید this حالا RPM را اجرا کنید و بگزارید نصب شود سپس KDevelop را اجرا کنید و یک project جدید بسازید پروژه جدید خود را از نوع SDL بسازید حالا می توانید برنامه خود را اجرا...
-
Anjuta
سهشنبه 27 تیرماه سال 1385 11:50
نصب SDLدر : Anjuta اولین کاری که باید انجام بدین دانلود کردن فایل های اجرایی و هدر SDL است. میتوانید از این صفحه دانلود کنید تا پایین صفحه Scroll کنید this حالا RPM را اجرا کنید و بگزارید نصب شود سپس Anjuta را اجرا کنید و یک project جدید بسازید این کار باعث اجرای Application Wizard میشود generic/Terminal project را...
-
SDL
سهشنبه 27 تیرماه سال 1385 09:51
SDL مخفف Simple Direct Media است که بر مبنای OpenGL ساخته شده است و برای ساخت بازی های 2Dو3Dایده ال است برای چه SDL؟ در درجه اول به خاطر اسان بودن استفاده از ان و در درجه دوم قابلیت کمپایل بازیهای تولید شده در بسیاری از سیستم عاملها بدون دست زدن کد ! مثل : Linux, Windows, FreeBSD, OpenBSD, Mac OS, Symbian … من در...
-
سلام
دوشنبه 26 تیرماه سال 1385 22:16
در این وبلاگ من قصد دارم در مورد OpenGlو SDLصحبت کنم