SDL مخفف Simple Direct Media است که بر مبنای OpenGL ساخته شده است و برای ساخت بازی های 2Dو3Dایده ال است
برای چه SDL؟ در درجه اول به خاطر اسان بودن استفاده از ان و در درجه دوم قابلیت کمپایل بازیهای تولید شده در بسیاری از سیستم عاملها بدون دست زدن کد ! مثل :
Linux, Windows, FreeBSD, OpenBSD, Mac OS, Symbian …
من در اینجا فرض می کنم شما اطلاعات کافی در مورد C++ دارید و در صورت نداشتن این اطلاعات به شما پیشنهاد میکنم کتاب اقای جعفر نژادقمی رو مطالعه کنید
Operators (+, -, *, /, ++, --, +=, -=, etc)
Controls (if, else, switch)
Loops (while, for)
Functions
Structs
Arrays
References
Pointers
Classes and Objects
How to use a template.
Bitwise and/or.
در مورد موارد بالا باید اطلاعات کافی داشته باشید
من تنظیم کمپایلرهای LinuxوWindows را برای شما توضیح میدهم
برای Linux کمپایلرهای :
Anjuta , KDevelop ,EClipse,G++,GCC
برای ویندوز هم :
Visual C++ 6,Visual C.Net
را توضیح می دهم.